Vinn ett produktpaket från Mutti!

Nu är det dags för den första tävlingen någonsin här på bloggen. Det du tävlar om är ett likadant paket med produkter från Mutti som jag fick hem i veckan.

Så här gör du för att tävla


1. Tävlingen går ut på att du ska laga mitt recept från igår, Köttbullar med ricotta och tomatsås, men med din egen twist på receptet. Kanske gör du en annan sås, smaksätter köttbullarna med andra kryddor eller hittar på något annat spännande.

2. Blogga om ditt recept (länka gärna till min blogg) och posta sedan en kommentar i det här inlägget där du bifogar länken till ditt eget recept. Eller så postar du en kommentar i det här inlägget där du beskriver vad du har gjort för förändringar i receptet.

Tävlingen pågår t.o.m. 3 juni

Det ska bli jättekul att se vad ni kommer på för förändringar. Lycka till allihopa!

Kanske gillar du också...





Biscotti Örtkyckling-
"Allt på en plåt"
Vit chokladkaka
med citron
Kommentarer
Kommentarer
   
   
Edith  

Å vilken underbar blogg!!! Jag ska göra köttbullarna i kväll! :D Det här blir ett nytt bokmärke

   
   

Vilken rolig tävling!



Jag är vegetarian, så den förändring jag gör är att jag gör mandelbullar istället. Jag blandar lika delar (1,5 dl) finhackad mandel, riven smakrik ost och ströbröd med 1 finhackad lök, 3 ägg och salt, peppar, koriander, kummin och persilja. Sen rullar jag dom till små bollar (de sväller vid kokning) och kokar dom i grönsaksbuljong i ca 8 min för att sedan steka dom så de får fin yta. Resten av receptet behåller jag som det är, men eftersom jag är en fattig student kör jag på "man tager vad man haver", och smular över fetaost istället för ricotta. Mums!

   
   
kiwiberries  

men så gott =) skulle gärna vara med!

   
   
Photo by Tborgs  

Åh så mumsigt!

   
   
Martina  

Vilket härligt paket! Ja, ditt recept är ju perfekt som det är men jag brukar göra mina köttbullar med riven parmesanost i, torkad oregano och lite italiensk kalvfond. Tomatsåsen gör jag utan tomatpuré men med soltorkade tomater istället. Massor med färsk basilika och hackad vitlök såklart. Denna årstiden när jag har färsk vitlök så brukar jag skiva upp den tunt tunt och ha med i såsen.

   
   
J - kampen mot kakorna  

Herregud vilken fin blogg! Den här hamnar genast bland mina favoriter! :D

   
   

Åh vilken underbar blogg, helt i min smak. Stilren och hemtrevlig och underbara recept och bilder!

Hit kommer jag absolut tillbaka! Kram

   
   
Alexandra - kärlek på tallrik  

Åh, vad kul med en tävling! Och vilket pris! Men du; hur lång tid har jag på mig att göra om receptet? När är sista datumet? Ska försöka hinna med att göra en egen version :)

   
   
Elin Eriksson  

Älskar din blogg, åh så grym! Har skrivit ut flera av recepten!

   
   
Linn  

Vad kul att jag hittade hit. Är inte någon mästerkock, men köttbullar gör jag ibland och med inspiration av dina gjorde jag de godaste jag någonsin gjort om jag får säga det själv. Har pappa gjort dom frågande sonen och det är ett gott betyg för hos oss är det maken som brukar briljera i köket. Tack för inspirationen, nu är det bara att hålla tummarna att jag vinner så att jag kan öva upp mina färdigheter lite mer:)



http://frujonssonskok.blogspot.se/2012/06/lchf-kotbullar-med-citron-parmesan-och.html

   
   
Alexandra - kärlek på tallrik  

Nu är mitt bidrag till tävlingen färdigt! Det blev kidneybollar med ricotta, tomatsås och vitlöksfräst zucchinipasta - mina förändringar är alltså att jag gjorde om köttbullarna till en vegetarisk variant på kidneybönor och jag bytte ut pastan mot zucchini fräst med vitlök. Ricottan tyckte jag var trevig, så den behöll jag, och tomatsåsen likaså.



Hoppas du gillar mitt bidrag :D



http://karlekpatallrik.wordpress.com/2012/06/02/kidneybollar-med-ricotta-tomatsas-och-vitloksfrast-zucchinipasta/

   
   
Johanna  

Vackert.

   
   
▲ Mohammedi's™  

rolig tävling ;)

   
   
Ebba och carro! :)  

Åh, roligt att man kan välja vilka kategorier där uppe på mat!

Verkar vara en smakrik blogg ;)



kram!

   
   

fin blogg jennifer

   
   
kerstin  

hungrig jag blev nu

   
   
Felicia♥  

yuumy:D

   
   
Ida  

Åh fy fasen. Jag älskar tomater, krossade tomater, allt. Har precis käkat spagetti & köttfärssås och är mätt men blir lixom ÄNDÅ sugen när jag ser den där blden, haha! Har dock aldrig testat Mutti men tänkt på det så många gånger... antar att det är en rejäl smakskillnad? (krossade tomaterna tänker jag på först & främst!)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback