Sallad Caprese

6
Åh, vad härligt! Idag hade vi årets första grillning ute på gården. Kött, hemmagjord potatissallad, bearnaisesås och min nya besatthet: sallad caprese (skivad mozzarella, tomater, färska basilika, lite olivolja, salt och peppar. Så enkelt men så gott!

Jag tänkte att jag skulle börja med ett nytt inslag här på bloggen. Eftersom jag tycker det är minst lika kul att ta del av andras idéer som det är att dela med mig av mina egna tänkte jag börja med en läsarfråga i mina inlägg. Hoppas ni är med på tåget :) Här kommer den första frågan:

Vilket tillbehör vill du helst äta till grillat i sommar?

Kanske gillar du också...





Västerbottenlax Rostade grönsaker med
couscous, räkor och
harissa
Grekisk bönsallad
Kommentarer
Kommentarer
   
   
Elina  

Gärna något som bryter av lite mot det mastiga (hos oss blir det oftast kött med någon variant av potatis till) så gärna en vattenmelon/fetaostsallad, grillad annanas eller en fräsch kall sås !

   
   
Veronicaronica  

Jag älskar att grilla, vi grillade igår, det blev en getost sallad som tillbehör =) sen blir det alltid tsatsiki, bearnaissås, potatissallad, eller friterad potatis, kött, grillspett och favoriten - grillad ananas ;)

   
   
Skvallermedoss  

Skönt med grillning :)

   
   
Pauline  

Det jag helst vill ha till varje grillning är coleslaw. Det är så underbart gott, speciellt till grillat kött t.ex flintastek. Mmmmm!

   
   
Maddyz  

Mmmm vad gott det ser ut! Fin blogg!

   
   
Caroline  

Hej! Åh vi äter detta jätte ofta =) Men vi brukar blanda i tunt skivad lök också, ha en bra dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback