Master Chef Australia

Idag vill jag bara slå ett slag för mitt favoritmatlagningsprogram just nu - Master Chef Australia. Jag tyckte Sveriges mästerkock var lite tråkigt att titta på jämfört med den australiensiska versionen som är otroligt spännande, underhållande och lärorik. Tävlingsmomenten varvas med "master class" där proffskockarna går igenom hur man tillagar olika rätter vilket gör att man lär sig väldigt mycket medan man tittar. Just nu är 3:e säsongen igång och jag är hooked! Alla säsonger finns att ladda ner och varje säsong innehåller ca 80 avsnitt! Perfekt för en matlagningsmaraton i soffan en söndag alltså...

På tv-kanalens hemsidan finns dessutom alla recept som tillagas:

Kommentarer
Kommentarer
   
   
Linda  

Då kanske man ska ladda ner dem, gillar alla såna typer av program :-) Vilken fin blogg du har!

   
   
Sofie  

Tyckte inte heller om den svenska verisionen...

   
   
emma nygård  

coolt :)

allt bra?

   
   
Linnea  

Åh det där programmet satt jag och kollade på hela sommaren! Är så sjukt mycket bättre än det svenska, kollade inte ens klart på det :P

   
   
Sofi  

Bor i Australien och vi sitter bänkade framför programmet! Det går söndag till fredag här och det är toppenkul!

   
   
Malin  

Hej! tack för kommentaren på min blogg. Den här bloggen är jättefin och intressant, keep up the god work! Den har verkligen potential. Jag gillar att man slänger in lite egna tankar som det här inlägget bland alla recept. Och ja, australiens masterchef är ett jättebra program. :)

   
   
Junitjej  

Så roligt att inlägget hamnade på startsidan! Har din blogg hamnat där förut?

   
   
Eleonore  

Håller med om att svenska versionen var ganska lam i jämförelse men både USA och Australien :)

   
   
Line  

Håller med till 100%! Var lite tveksam i början när jag såg ett avsnitt för länge sen, men efter det är jag fast. Blev jätteglad både när Masterchef (USA) & Sveriges Mästerkock kom igång, men vart besviken över båda. Dom stressade ju bara igenom allt?!

   
   
LORISSA LOVEBOMB  

jag är en matnörd. Alla matprogram inspirerar mig nästan ^^

   
   
Petra  

Jag håller med.

Den svenska versionen kändes lite tråkig jämfört med USA.

   
   

Håller HELT klart med dig! :) Fast den svenska versionen var iaf bättre än USA's, där allt var så överdrivet och rundat med drama hela tiden!

   
   
EmelieBernlo  

Håller helt med satt bänkad framför det programmet i somras och blev helt fast jag med, kollade i stort sätt varje dag!

   
   
sofie  

Jag ser på Sveriges mästerkock just nu, hehe. Gillar de mest för att underbara Per Morberg är med, älskar hans andra program Vad blir de för mat också!

   
   
Stephanie  

Vad kul att hamna på förstasidan, och vad kul att så många har kommenterat :)

   
   
Yohanna i Las Palmas  

Låter intressant. Var kan man ladda ner eller titta på det om man inte bor i Sverige?

Hälsningar

Yohanna

   
   
Isabell  

Åh gud ja, håller med dig till 100% Satt hela förra sommaren och följde säsongen som gick då, sjukt bra!

   
   
Martina  

Älskar Master chef austrailia! När man sätter sig vid tvn och kollar på det kommer man inte därifrån. Gillar Master Chef Jr också!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback