Hallon- och kanelmojito

Den här drinken får mig att längta till sommar och sol!

Hallonmojito


2 drinkar
1 lime
1 dl frysta hallon
5 cl sockerlag
1 knippe färsk pepparmynta
10 cl vit rom
is
1 msk strösocker
1 tsk kanel
5 cl Sprite

Sockerlag
1 del vatten
2 delar strösocker

Gör så här:
1. Koka upp socker och vatten. Låt sockerlagen svalna.
2. Skär limen i klyftor och mosa den med frysta hallon, sockerlag och mynta i en drinkshaker.
3. Tillsätt rom och is, skaka.
4. Blanda socker och kanel på ett fat.
5. Dra en limeklyfta längs kanten på glasen och doppa dem i kanelsockret.
6. Häll upp drinkarna och fyll på med Sprite upp till kanten.

Kanske gillar du också...





Hallon- och
avokadosmoothie
Hemmagjorda
glasspinnar
Lingonsylt
Kommentarer
Kommentarer
   
   
Anonym  

Den lät supergo! Vill testa ikväll:)

   
   

Hej tjejen :)Vilken otroligt fin matblogg!! Fick tipset av Kattis och nu ligger den på favoriter. Ikväll provade vi det första receptet och det blev en cole slaw til grillningen, mycket god. Själv är jag ju ingen stjärna i köket, men det är Magnus och vi kommer att följa din fina blogg och inspireras :) Kram!!

   
   
v  

Härligt ! :D denna ska jag sno :D!

BHar sommarlov nu jag, så jag får börja med den med en gång ;)



Hälsa gärna på i min blogg där det bjuds på en stor dos humor, muscicerande och andra roligheter från vardagen!:)

http://www.aglepta.blogspot.com

   
   
Louise - foto  

Låter riktig god och somrig. :)

   
   
Emelie  

Hello summerfeelings! :)

   
   
Ewa (mamma till 6 döttrar)  

Lät jätte mumsigt :) Måste testas!! :)

   
   
Coquina  

Ååå jag älskar hallonmojito =) Du som gillar matlagning bör gå in på min matblogg då jag just nu har en tävling i samarbete med Lyckas med mat =)

   
   
Anna  

Den kommer jag verkligen testa!!

   
   
natasha  

mumms, vill göra det nu :P

   
   
Rut  

Hej! Jag har själv tänkt att börja skriva här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

   
   

hej Stephanie!vilka smaskiga recept du har på din blogg!Kanonfina och lättförstårliga

recept har lust att testa allihop kram MARITA.

   
   
Mitt skafferi  

Marita: Tack, vad kul att du tycker det :)

   
   
Elise  

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback