Snabb mango- och passionsfruktglass

Gud, vad skönt det är med vår och helgdagar! Förra veckan var det 1 maj och till veckan är det Kristi Himmelsfärd. Tänk om alla veckor kunde vara 4-dagars veckor, vad mycket mer man skulle hinna göra med sin fritid då. Och vad mycket mer jag skulle kunna blogga :)
 
Nu till Kristi Himmelfärd ska jag och Tyra åka upp till min familj i Sundsvall, vilket vi ser fram emot otroligt mycket. Vi har inte varit där sedan i julas så det är verkligen på tiden nu. Önskar verkligen att de bodde närmare, för även om 40 mil inte är superlångt är det ju inte direkt så att man bara kan svänga förbi när man känner för det. Ofta när jag ringer hem till mina föräldrar på helgen är mina syskon och syskonbarn samlade där och då gör det lite ont att jag inte kan vara med. 
 
Men som man bäddar får man ligga heter det ju.
 
 
Hörrni, idag gjorde jag något fantastiskt enkelt och gott. Den här glassen med mango och passionsfrukt liknar väl kanske mer frozen yoghurt eftersom den är ganska lös i konsistensen. Riktigt god och läskande var den i alla fall, speciellt tillsammans med pistagenötterna. Det här kommer jag äta ofta i sommar! Kan tänka mig att det även blir riktigt gott att använda sig av frusna hallon, jordgubbar eller blåbär.
 
 
 
Mango är egentligen ingen favorit hos mig. Jag tycker ofta färsk mango smakar lite unket, speciellt om den är väldigt mogen. Men fryst mango är en helt annan sak - fräscht och gott. Så ni som liksom mig tror att ni inte gillar mango, ni borde verkligen testa det här receptet!
 

Snabb mango- & passionsfruktglass

 
2-3 portioner
 
Ingredienser
550 g frusen mango i bitar
4 passionsfrukter
1 msk farinsocker
1 1/2 dl grekisk yoghurt
pistagenötter, grovt hackade
 
Gör så här:
1. Lägg mango, farinsocker och yoghurt i en matberedare.
2. Dela passionsfrukterna på mitten och skrapa ur fruktköttet med en sked. Använd en sil för att pressa fruktsaften ur fruktköttet och tillsätt endast saften till innehållet i matberedaren.
3. Mixa tills du har en slät och mjuk glass. Servera omedelbart med hackade pistagenötter. 
Kommentarer
Kommentarer
   
   
Sandras Matkrypin  

En perfekt kombination med mango och passionsfrukt, vilken glass! Den här ska jag absolut testa i sommar :)

   
   
Linda  

Lät ju jättegott! Ska jag testa! :)

   
   
Hanna  

Låter riktigt gott, ska nog prova någon dag :)

   
   
www.shadaim12.wordpress.com  

Ser ju hur smaskigt ut som helst ju!!!
Måste helt klart testas :D

   
   
julia  

Åh vill prova det, de verkar jätte gott! :D

   
   
Sarah Eklöf  

Gud så gott det såg ut!!

   
   
Elin  

Mums! Så gott det såg ut!!

   
   
Agnes  

Ser supergott ut!

   
   
Felicia  

Såg jätte gott ut, tror jag ska ta och testa det någon dag framöver! :)
Men om man ställer in den i frysen och äter dagen därpå kommer den inte bli väldigt hårt då?

Svar: Jo, den blir hårt och lite isig i frysen. Det bästa är om du äter den omedelbart då den har perfekt konsistens :)
mskafferi.blogg.se

   
   
Malin Jonsson  

Oj låter ju perfekt nu när sommaren börjar komma :)

   
   
Ida Nilsson  

Jag gud jag dööör! Alltså allvarligt, jag kommer vara sugen på det här hela kvällen nu :(

   
   
emelie  

Dör vad gott det såg ut!!

   
   
Ebba  

Guud vad mumsigt det ser ut! Ska lätt kopiera ut det här receptet!❤

   
   
Erika  

Så gott det lät!

   
   
matilda  

Mums va gott! ♥

   
   
B R O W N S U G A R  

MEN GUD vad gott!

   
   
Maria  

Åhh så gott det ser ut!! Älskar själv mango men den man köper "mogen" i Sverige går ju inte att jämföra med den man får i ex Asien ..
Men det är gott ändå! Och toppen att den finns fryst!
=)

   
   
Jennifer Falk  

Åh herregud, det här såg verkligen supergott ut! Älskar mango, måste prova!! Fina bilder också! Kolla gärna in mina cupcakes bilder om du vill! Gillar din blogg! :)

http://jenniferfalk.blogg.se/2013/may/blueberry-cupcakes.html

   
   
Emma  

Ååh vad gott!

   
   
♦ • . josefine  

herre gud så gott det verkar!

   
   
Clara  

Ska prova direkt, ser så himla gott ut! Superduper awesome tips!

   
   
Sofia  

Ser gott ut :-)

   
   
Kajsa ♡  

Det där såg inte helt fel ut!

   
   
JUNITJEJ  

Det ser smaskigt ut!

   
   
Maja  

Provade nyss att göra den, och Gud vad god den var! Den kommer jag nog göra många gånger i sommar :)

Svar: Ja visst är den god! Vad kul att du redan har testat :)
mskafferi.blogg.se

   
   
thea  

Va läskande och frestande det där lät! Mums :)

   
   
Julia  

Ser sååå gott ut, älskar passionsfrukt så måste prova att göra!! ^^

   
   
Ida  

Men ÅÅH vad gott!

   
   
Camilla Nilsson  

Ser sjukt gott ut! Ska testa detta med sukrin istället för farinsocker ;)

   
   
Rebecka  

Åh detta MÅSTE jag testa till helgen! Ser sååå mumsigt ut verkligen!

   
   
Anna  

Mums, precis vad man behöver en varm sommardag:)

   
   
Matilda  

Det låter verkligen som en ny sommarfavorit, mums!

   
   
Felicia  

Härligt blogginlägg. Jag har funnit kärleken till matlagning och bloggar lite om mat idag. Jag har allergi mot fruktsocker och söker inspiration till bra och goda recept. Vad är din nisch i bloggen? :) Har du några goda naturella tips (laga från grunden mat inte hel eller halvfabrikat). Har du något recept jag kan dela med mig utav och länka i min blogg? Tack på förhand!

Svar: Tack Felicia :) Om jag har en nisch så är den nog hel enkelt lättlagad och god mat. Jag försöker undvika hel- och halvfabrikat så långt det går utan att matlagningen blir alltför krånglig. Så länge du tydligt skriver vart recepten kommer från får du gärna använda dem på din blogg. Tack för att du frågar :)
mskafferi.blogg.se

   
   
Petra  

Gott! Måste verkligen testa.

   
   
inthearena.blogg.se  

ser ut som en riktigt smarrig glass :)
kul att du ska åka och hälsa på din familj.

   
   
Helena  

Så gott det såg ut! Ska testa detta till helgen! :)

   
   
Annoest  

Det där ser jättegott ut! Men blir glassen jättehård om den får stå till dagen efter eller bör den ätas samma dag?

Svar: Ja, det blir absolut godast om du äter glassen omedelbart. Då har den perfekt konsistens. I frysen blir den hårt och lite isig.
mskafferi.blogg.se

   
   
S  

Det här lät ju otroligt gott! Detta måste jag testa i sommar :)

   
   
yasmine modell mamma och fru  

herregd ser super gott ut
mums
önskar dig en fin dag
kolla gärna in mitt bloggtips
KRAM

   
   
Joanna / byblondie.se  

Ser helt otroligt gott ut! :)
Och bilderna är fantastiska som vanligt! :)

Svar: Tack Joanna :)
mskafferi.blogg.se

   
   
Tess  

Mums, vad gott det ser ut! :) Kram

   
   
Frida  

Vart har du köpt dem där super snygga skedarna? :)

Svar: Visst är de fina! Skedarna kommer från franska webbbutiken Sabre som har massor av fina plastskedar.
mskafferi.blogg.se

   
   
Ami A  

Vilket läckert recept! Kommer jag absolut testa!!!

   
   
Thea  

Åh vilken underbar blogg du driver! Äntligen har jag hittat bloggen jag så länge letat efter, en blogg med underbar matispiration! Det finns hur många matbloggar som heslt, men din blogg är bara WOW! Älskar det! Fortsätt som du gör, för allt är toppen! Kram :)

Svar: Tack Thea, vad kul att du tycker det :) Du är sååå välkommen tillbaka!
mskafferi.blogg.se

   
   
Liz  

Åhh, det där lät riktigt gott ju! Måste verkligen testa, älskar frusen mango till glass och så :)

   
   
Modeleine  

Åh vad gott det där såg ut!

   
   
Ida  

Kan man byta ut farinsockret mot sukrin eller steviia istället? :)

Svar: Jag har inte testa själv, men det går säkert jättebra :)
mskafferi.blogg.se

   
   
Johanna  

Mums vad gott det ser ut! :)

   
   
Tilde  

Men gud va gott det såg ut att vara!! Måste absolut testa! Kram!

   
   
Jenny  

Ser riktigt gott ut, blir till att testa det, kanske redan till helgen.

   
   
Felicia - Naturlig kost  

Tack så mycket!

   
   
Iza  

Vad gott det såg ut!😍

   
   
Julia  

Åååh det bara vattnas i munnen av att titta på bilderna. Måste prova detta i sommar. Screenshot så bär jag alltid receptet med mig ;)

   
   
Carro  

Wow, det där både ser och låter som himeln!! Mums!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback