Veckans favoriter

6
Igår var jag och kärleken på TGI Friday's här i Stockholm. Det var några år sedan jag var där sist, men satan i gatan vad gott det var! Speciellt förrätten var helt sagolikt god - någon slags potatischips med ostsås, salsa och gräddfil och koriander. Mums!
 
Här kommer denna veckas favoriter. Önskar er en fortsatt trevlig kväll!
 
 
1. Kokboken Texmex från grunden av Jonas Cramby som jag fick i julklapp. Om ni gillar men är lite less på tacos rekommenderar jag verkligen den här kokboken. Den är fullproppad med olika varianter på tacos, salsa, guacamole, mexikanska efterrätter och massor av annat. Supersmarriga recept och jättefina bilder! 
 
2. Att duktiga Sonja som driver bloggen Dagmar's Kitchen ska börja ordna workshops för matbloggare. Att dessutom jag har anmält mig till workshopen i slutet av mars är ju ännu bättre. Ska blir riktigt riktigt kul. Någon mer som ska dit?
 
3. Citrusbakad lax med kaprisvinägrett från Le Parfait.
 
4. Om ni som mig gillar att läsa böcker men ofta har svårt att hitta bra böcker kan jag tipsa om bloggen Hyllan som jag nyligen upptäckte. Där har jag fått massor av bra lästips. 
 
5. Mary's hallonmousse som ser ljuvlig ut.
 
6. Att Ica har börjat sälja frysta granatäppelkärnor. Perfekt att ha hemma för att piffa till en sallad eller efterrätt.
 
7. Filmen Argo med Ben Affleck i huvudrollen. En av de bästa filmerna jag sett på länge.
 
8. Donald Skehan's matblogg är verkligen en blogg i min smak. Gillar enkelheten i recepten och bilderna som får en att vilja slicka skärmen. Inspiration i massor! Måste nog springa iväg och köpa hans kokbok snart.
 
9. Att det är semmeltider. En semmeltårta skulle ju inte sitta helt fel...
 
10. Leila's General Store. Kan inte riktigt får nog av de fina pastellerna och 50-talskänslan. Har redan shoppat en hel del men vill ha mer!
Kommentarer
Kommentarer
   
   
Lotta - hyllan  

Vad kul! Då letar jag recept hos dig och du boktips hos mig... :)

Svar: Perfekt :) Håller just nu på att läsa "Flickan från ingenstans" som jag blev tipsad om på din blogg. Riktigt riktigt bra!
mskafferi.blogg.se

   
   
Emilia  

Roligt med lite måndagstips :)

   
   
Sonja {Dagmar's Kitchen}  

Hi hi, jag tror vi har ett och annat gemensamt vad gäller smak och tycke. Och så gulligt av dig att du nämnde min workshop här. Ser fram emot det massor!

Svar: Jag också :)
mskafferi.blogg.se

   
   
Beata  

semmeltider var det ja, skulle inte tacka nej till en nu alltså...

   
   
Ann-Sofi MATSAFARI  

Just stekt strömming har jag gått runt och varit sugen på i hel vecka:) Din ser grymt god ut!!!!

   
   
milla  

Härlig lista ska kika in och kolla på några ställen tror jag bestämt:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback