Veckans favoriter

4
Trevlig söndag allihopa! Hoppas att ni haft en skön helg så här långt. Här har vi sjukstuga igen - nu är det Tyra som har influensan och är inne på sin 8:e dag med feber. Suck... Kikar bara in för att ge er denna veckas favoriter, sen ska jag återgå till familjen. Hoppas ni hittar något ni gillar :)
 
 
1. Praktisk receptpärm med tillhörande register. Om ni som mig konstant river ut recept från tidnigar är det här ett jättebra sätt att hålla ordning på dem. Nu har jag även ordnat så att ni smidigt kan skriva ut recepten här på bloggen genom att klicka på "Utskriftsvänlig version" i den blå receptrutan (funktionen finns än så länge bara på de nya recepten). 
 
2. Roost - en helt underbar blogg med magiska bilder.
 
3. Joannas nutellakaka ser galet god ut!
 
4. Smarriga blåbärssemlor från Le Parpait.
 
5. Dittes danska variant av vår älskade semla - fastelavnsboller.
 
6. Det danska märket House Doctor har blivit mitt nya favoritmärke när det gäller inredning och bloggrekvisita. Förutom på den danska hemsidan kan du hitta produkterna på diverse svenska inredningsbutiker på nätet och i en butik i PUB-huset i Stockholm (har spenderat otaliga luncher med att gå runt och titta på alla vackra saker där).
 
7. A Couple of Cooks bjuder på enkel och hälsosam vegetarisk mat, något som i alla fall jag skulle må bra av. 
 
8. Kolla in den här pavlovan... Ibland önskar man verkligen att det gick att sticka handen genom skärmen och ta en bit.
 
9. Testade det här receptet på banansorbet (innehåller endast frusna bananer) för ett tag sedan. Perfekt när du har en klase bananer som börjar bli bruna där hemma. Till och med Tyra som inte gillar bananer i vanliga fall slevade glatt i sig det här.
 
10. Att jag äntligen har tagit mig i kraget och skaffat en facebooksida för bloggen. Gilla Mitt skafferi på Facebook!
Kommentarer
Kommentarer
   
   
frubalken.blogg.se  

Härliga tips som alltid =)

   
   
Helena  

Tack för inspirerande tips! Hoppas dottern piggnar till snart igen.

   
   
Malin Rosö - DIY - Lantliv - Villa Gråbo ♡  

Åh vad snygga recpetpärmarna var!

   
   
milla  

Vad tråkigt med sjukstuga. Bra tips måste kolla in blåbärssemlan lite extra tror jag:)

Svar: Tack, men nu är alla friska igen :) Ja, visst så semlorna otroligt goda ut?!
mskafferi.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback