Årets julklappstips

1
Nu var det ett bra tag sedan jag bjöd er på några favoriter, men så här lagom till jul tänkte jag att det skulle passa bra med lite julklappstips. Kanske till systern, sambon eller rent av dig själv? Jag vet i alla fall att jag skulle bli väldigt glad om något av detta gömde sig bland mina klappar...
 
1. Ok, lika bra att vi börjar med den lyxigaste klappen. En KitchenAid är kanske inte något man köper till vem som helst, men skulle det inte passa bra med en i rött så här till jul? Jag har längtat efter en KitchenAid hur länge som helst, men har varit lite för snål för att köpa en. Så snälla, snälla tomten...
 
2. Marmorskärbräda från House Doctor. Jag gillar allt som är gjort av marmor just nu.
 
3. Royal Copenhagens serie Black Fluted Mega. Snyggt och klassiskt.
 
4. Kokböcker är alltid populärt att ge bort i julklapp och mitt hetaste tips i år är någon av Lisa Lembkes böcker. Personligen önskar jag mig Allt i en gryta eftersom det är den enda jag inte redan har, och det kanske också är den av hennes kokböcker som passar bäst så här i vintertid.
 
5. Till de som gillar att baka är mitt tips Roy Fares nya kokbok United States of Cakes. Dreggelvaring på hög nivå!
 
6. Vintertid är jag en stor tedrickare och en av favoriterna är Kusmi Tea, speciellt Prince Vladimir med smak av citrus, kanel och vanilj. Kusmi Tea finns också som detoxvariant, vilket kanske kan passa bra efter jul då man lätt stoppar i sig lite för mycket av det goda.
 
7. Clean Up Your Mess från House Doctor, den perfekta julklappen att ge bort till den slarvige sambon kanske? Hemma hos oss hänger den i hallen, men den skulle även göra sig bra i köket vid diskbänken.
 
8. Lite mysbelysning till köket kanske? Fina kromfärgade ljuslyktor från Åhléns.
 
9. Jag tycker att presenkort brukar kännas lite tråkigt att ge bort, men personligen skulle jag bli oerhört glad över ett presentkort i Leila's General Store.
 
10. Nyligen köpte vi en traktörpanna från Jamie Olivier och den har verkligen använts flitigt. Perkekt för köttfärssås, grytor eller fisksoppa.
Kommentarer
Kommentarer
   
   
Sara  

Oj vad jag håller med dig. skulle vilja ha varenda grej i ditt collage!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback