Veckans favoriter

1
Hoppas att ni har haft en bra start på veckan allihopa. Och jag hoppas att jag kan förgylla veckan ännu mer med veckans favoritlänkar.

 

1. Mattidningen Lantliv Mat & Vin. Senaste numret innehåller massor av recept på olika läckerheter och den där efterrätten på framsidan måste man ju nästan bara testa. Elle Mat & Vin är fortfarande min favorit bland mattidningar, men den här kommer bara snäppet efter. 
 
2. Fänkål med saffran och tomat från Green Kitchen Stories.
 
3. Sonjas brownies med fudgeglasyr och pistagenötter ser helt underbara ut. Sonja fortsätter för övrigt med sina workshops för matbloggare och på nästa är temat fisk. Är väldigt sugen på att vara med även på denna. Hade otroligt kul förra gången och dessutom älskar jag ju fisk :)
 
4. Jonas Cramby - ni vet han som släppte kokboken Texmex från grunden förra året kommer nu med sin nya bok Texas BBQ. Just nu kan du köpa boken till specialpris på Adlibris. Jag gillar verkligen den första boken och kommer med största sannorlikhet införskaffa den nya också.  
 
5. Det nya vackra och prisvärda porslinet Promenad från IKEA.
 
6. Jordgubbar med vit choklad från Från sött till salt - så enkelt men så gott.
 
7. Tv-serien Southland är det bästa jag sett på tv på länge. Har ni inte sett den - gör det! Femte säsongen har precis tagit slut och jag hoppas verkligen att det inte dröjer ett helt år innan vi får se fortsättningen. Just nu går det repriser på tv 3, men vill man se den från början finns de första två säsongerna på dvd. Och sen kan man ju alltid få tag på hela serien på annat sätt om man är lite lurig av sig...
 
8. Linnéa har haft ett litet upphåll i sitt bloggande men nu verkar hennes skafferi fyllas på igen. Kul!
 
9. Cookies med jordnötter från Plat du Jour.
 
10. Fin ugnsform i emalj från IB Laursen.
Kommentarer
Kommentarer
   
   
Ella  

Älskar sådana här sammanställningar! Så kul att läsa. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback