Kanelbullens dag!

2
Idag är en väldigt väldigt trevlig dag, nämligen Kanelbullens dag. Idag är det nästan en synd att inte äta minst en bulle, så passa på att lyxa till det med en gofika så här i slutet av veckan. Om du inte hinner baka finns det ju riktigt goda bullar att köpa.
 
 
Förutom kanelbullar älskar jag bullar med mandelmassa och det här receptet ger otroligt saftiga bullar. Mandelmassan kan du så klart byta ut mot kanel och socker om du känner för det.
 
På bloggen Det gröna skafferiet hittade jag ett recept på kanelsnurror som såg väldigt gott ut och ni som har blåbär i frysen borde verkligen testa dessa vanilj- och blåbärsbullar som jag hittade på Cookies 'n' Dreams. Även allas vår Leila har i dagarna så klart också lagt ut en hel radda med bullrecept på sin blogg.
 
Så där! Nu hoppas jag att ni har tillräckligt med inspiration för att dra igång ett bullbak där hemma. Eller helt enkelt springa iväg till Pressbyrån och köpa en påse bullar till kollegorna på jobbet :)

Kanske gillar du också...

 
 
Bullar med mandelmassa Kladdkaka
Kommentarer
Kommentarer
   
   
kiwiberries  

ser supergott ut! bullar är ju så mumsiga!

   
   
Helena  

Jag har mumsat i mig två tora kanelbullar idag:)

Svar: Härligt :)
mskafferi.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback