"Banana Split" med keso, valnötter och bärsås



Banana Split till frukost? Absolut!

Kanske inte den versionen du är van vid, men väldigt god, mättande och dessutom nyttig. Den perfekta frukosten med andra ord.


"Banana Split" med keso, valnötter och bärsås


Välj de bär, nötter och frön som du gillar mest. Receptet ger 1 portion.

Ingredienser
1 banan
1-2 dl keso
1/2 dl bär (t.ex. hallon och blåbär)
1 msk flytande honung
1 msk hackade valnötter
1 tsk pumpafrön

Gör så här:
1. Halvera bananen på längden och lägg bananhalvorna på ett litet fat.
2. Klicka över keson.
3. Mixa bären tillsammans med honungen med en stavmixer. Ringla bärsåsen över keson.
4. Toppa med pumpafrön och hackade valnötter.

Kanske gillar du också...





Hemmagjord müsli Hallon- och
avokadosmoothie
Ricotta Pancakes
Kommentarer
Kommentarer
   
   
Mrs Sunshine  

Vilken kul idé! Bara godsaker i den här versionen med. Men mina barn skulle nog bli djupt besvikna:-)

   
   
Sophie / blogg.se  

Ser otroligt gott ut och nyttig start! Den här sprider vi till fler!

   
   
Blondie  

Ser jättegott ut :)

   
   
Tisha  

Ooh my gosh! My mouth is literally drewling from seeing these pics and i'm on a diet. Damn you lol just jk

   
   
Klara  

Åh, det där kanske man skulle ta och prova på imorgon bitti!

   
   
Karin  

Smart! Detta ska prövas omgående.

   
   
Jasmine  

Det ser jättegott ut! Tack så mycket för tipset.

Kram

   
   
Eja  

Fy så gott! Det där måste man ju bara prova :)

   
   
Ellinor Sjöberg Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ  

ja mums, vilken lyxfrukost :D! de vill jag testa!

   
   
Verna  

Åh, älskar din blogg! Blev ju alldeles glad av första anblicken! Supersnygg design!

   
   
Viktoria Uhlin  

Mums! Tack för en jättesmart idé!

   
   

ska lätt testa! fin sida också, ser ut att vara god mat och fina bilder!

   
   
Amanda  

Åh, gott!

   
   
Emilia  

Så gott det såg ut, verkligen :) Kram!

   
   
Annster  

Ser gott ut :)

   
   
Kahrin  

Gud vilken smart ide!! Måste testa detta någon dag! :D

   
   
Wiilow [Foto Tankar Känslor]  

Det där måste provas absolut. Kul med något nytt. Nästa gång jag och min son ska äta något gott och nyttigt ska vi prova detta.





   
   
Ida  

Yummie! Massor med gott - och nyttigt! :D

   
   
Jimmie Lannér  

Vilken trevlig matblogg :)

   
   
L I N N (www.linnslifeee.blogg.se)  

Ser gott ut :D

   
   
Victoria  

Kul idé! :D

   
   
Caroline  

Låter tokgott! :)

   
   
emelie  

Gud vad spännande! Jag ska påbörja raw food som diet nu så sparar detta! :)

   
   
Moa  

Vilken bra idé. Det måste jag testa någon gång. Det ser jätte gått ut:)

   
   
Linda WritingL  

Såg ut som e lyxig frukost!

   
   
Angelica  

Det här ska jag prova någon gång :)

   
   
JonnaK  

Ser ju jättegott ut!

Fin blogg!!

   
   
Tommy  

Ser fruktansvärt gott ut

   
   
Cassie  

ser riktigt gott ut ^_^!!

   
   
Angelina  

ser inte såå gott ut ^^ men jag ska testa! :D

   
   
Caroline  

Hej! Gott och väldigt mättande =)

   
   
Maria  

Kul att få nya tips på recept. :)

   
   
Carro  

Himmel så gott det ser ut och lär va!!! Måste testa!

   
   
Fotograf Linda-Pauline  

Synd jag inte äter banan, annars såg det där väldans gott ut!

   
   
SOCKERLOLLO  

vilket dunderrecept! I like! :D<3 ska verkligen köra på de nån dag!

   
   
Caroline  

oj va gott det såg utu :D måste prova det där alltså!!

   
   
Ebba  

Det såg fett gott ut :D

   
   
Mimi  

Åhh jag som älskar banana split, dethär ska jag testa! Tack för är riktigt bra blogg :)

   
   
JW Photography ♥  

ser och låter otroligt gott, men jag äter inte keso! ;o vad kan man ha istället?



Tacksam för svar (:



fin blogg förresten!

/ Jessica

   
   
Beatrice Jakobsson (foto)  

mums :)

   
   

Det där ser så jäkla gott ut :D Det ska jag utan tvekan prova!

   
   
E.J [asperger, adhd, mode, foto - ME]  

Ser ju jättegott ut :D



Ha en bra dag!

   
   
Josefin  

Å herregud vad gott!! Detta var inte ett bra inlägg för en gravid kvinna som ej fått i sig frukost och inte har de rätta ingredienserna hemma att läsa :)

   
   
Frida  

Vilket bra tips! Perfekta frukosten!

   
   
Malin  

Det låter ju galet gott. Ska absolut testats!

   
   
Eleonore- Kokboksutmaningen!  

Åh vilken rolig idé, nyttigt och gott framförallt :D

   
   
V  

oh, detta ska jag testa! (:

   
   
Sandra  

Mumsigt :O

   
   
Ida  

Trots att jag inte gillar banan så måste jag säga att det ser riktigt gott ut!

   
   
stina  

sjukt gott och perfekt nyttig variant! men ska erkänna att detta ser godare ut ;) brukar göra raw food bakverk och efterrätter och det är också helt perfekt eftersom de är supernyttiga och samtidigt goda :) Kram

   
   
Hanna  

Ser verkligen gott ut! Lär provas :)

   
   
Anna  

Holy crap va gott det såg ut! Vilken bra inspiration! Behöver verkligen variation på frukostar så detta ska jag absolut prova :)

   
   
Sabine-Välbefinnaren  

Wow.... gu vilken bra idé, De ska jag absolut prova.

   
   
Ida  

Gott !

   
   
Lina -Konstiga tankar jag ibland tänker på-  

Såg ju jättegott ut!

Lät som perfekt frukost till helgen, det är så tråkigt att äta frukost på helgen :)

   
   
Malin  

Vilken fin start på dagen! Gott och fint att se på :)

   
   
Angelica  

Såg ju riktigt gott ut. Skulle kunna tänka mig att äta det där varje dag :D Du borde lägga upp recept på cupcakes också. Alla andra recept på dom är så tråkiga ^^

   
   
olivia  

Åh, vad gott det ser ut!! :) Bra ide, det ska jag testa!!

   
   
Robin  

Jag tror jag bestämt "råkade" dregla sönder mitt tangentbord xD jag får väl skaffa stänkskydd :P

   
   
Amanda  

Ser helt otroligt gott ut!

   
   
Felicia  

men åhh vitaminkiiick ju, och ser gott ut, känner mig lite krassel, ska helt klart testa och göra detta nu till lunch/frukost!!!!



puss

   
   
Annica  

Det här är ju briljant!

   
   
Louise  

Det ser ju jättegott ut!

   
   
Lina  

åh, ser super gott ut:)

   
   
P E R F E K T I O N I S T . S E  

Såg faktiskt väldans gott ut måste jag säga! :)

   
   
Madeleine  

Detta måste ju bara testas, ser så smarrigt ut! :)

   
   
lifeiswhatyoumakeit.  

Fyfan vad smart! Vilken lyxfrukost. Fungerar nog perfekt med kesella-vanilj också... Ännu mer glassigt! Haha. Rolig idé ;)

   
   
sofia  

Åh! så gott det såg ut! fräckt!

   
   
Johanna - HOBBYFOTOGRAF  

oj shit vilken snygg blogg! Himla bra mat också :D:D

   
   
Alicia  

Åh vilken härlig design och fina bilder du har!

   
   
Isabell  

Du det där såg riktigt gott ut! :D

   
   
Miss C - Swedish model  

Det där såg ju inte lite gott ut!!! Först tänkte jag att "fasen vad onyttig frukost", men det var ju keso, inte glass. Riktigt bra tips!!! :)

   
   
Becka  

GE MIG! :O

   
   
Gabriela  

ser fantastiskt gott ut! har en liten "hatkärlek" till keso, så ska testa detta och hoppas på att ändra åsikt! :)

   
   
Luucy  

Åh det ser helt sjukt gott ut :D

   
   
Mari  

Men åh. Detta får mig att bli sjuukt sugen. Gud så gott :)

   
   
Nocturnia  

Det ser kalasgott ut! Det måste jag testa någon gång :)

   
   
sannas rum  

Mmmmm vad gott :D

   
   
Caroline  

Underbar blogg! Blev helt kär vid första ögonkastet. Denna frukost ser dessutom så god ut att jag vet inte vad :) ska provas som lyx på lördag! Tack!

   
   
Maria [Fotoblogg]  

Det såg verkligen super gott ut! ;)

   
   
ERIKA  

Så gott, det ska jag verkligen prova i helgen!

   
   
Marika  

Ser gryymt ut! Måste testa

   
   
kajsa  

Hej super snugg blogg du har och alla recept ser as goda ut !! :)

   
   
Evelina  

riktigt fin blogg har du!

   
   
sabina  

va häftigt.. kolla gärna mina tårtor o gottigheter!

   
   
Mika  

mumma!

   
   
Sandra  

Mums vad gott! :)

Härlig blogg du har ;)

   
   
Moa - Dagens blogg tävling ♡  

ser ju faktist lite gott ut;)

   
   
Linnea  

Vilket bra tips! Jag som äter banan och keso nästan dagligen :)

   
   
karin  

Ser gott ut! :)

   
   
Linnea Almroth  

ÅÅÅh vilken underbar blogg, måste spara alla recept!

   
   
Pernilla  

Jättefin blogg!

Kika gärna in på min & min kompis blogg,släng in en kommentar! :) Kraaam

   
   
Nikaia  

gud vad gott med bananasplit. :)

   
   
Tess  

Oj det var det bästa frukostrecept jag sett!

   
   
Mathilde  

Här fanns ju massa läckerheter. Kanske kan hitta något att ha till helgen. =D

   
   
Lovis  

åh vad gott!

   
   
O  

Guud vilken härlig blogg! Vill bara gå hem och laga mat och baka efter att ha småkikat i smyg på jobbet under dagen :)

   
   
Sara  

Ser faktiskt gott ut! :)

   
   
Lia  

Mums!

   
   
Ebahsfoto :)  

Fin blogg! :)



Var gjärna med och tävla om att bli dagens blogg hos mig :)



http://ebahsfoto.blogg.se/2012/january/dagens-blogg.html



Kram Ebahsfoto :)

   
   
sofia  

Haha. påhittigt och gott. :)

   
   
Emma  

ser gott ut :D

   
   
Ellla  

Äeh, vad gott. Unfair.

   
   
ellen  

Hehhe ser gott ut:)) Hur mår du?

   
   
Andrea  

Det här ser ut som rena drömmen! Helt i min smak =)

   
   
Stephanie  

men åååh vilken blogg helt i min smak :D här kommer jag kika in massor av gånger!

   
   
Junitjej  

Åh, så gott!

   
   
Alfrida  

AHHHH!!! Måste testa! gud verkar som om du har hur många goda recept osm helst haha!



Har du något rba glutenfritt recept måntro? :D

   
   
Elin  

Åh så gott! Något att variera morgon-gröten med! Tack för tipset :)

   
   
Fiffi  

Det där verkar ju jättegott, skall definitivt prova någon dag!

   
   
cindy  

Ha en fortsatt fin kväll!



Kika gärna in i min blogg för mode tips & inspiration. :)



/ http://cindyvuong.blogg.se

   
   
GJ  

Både ser ut och verkar vara helt löjligt gott!

   
   
LORISSA LOVEBOMB  

vilken smart idé, jag som inte äter frukost kanske borde laga det här för att lura mig själv att vara sugen på föda på morgonen :)

   
   
Jela - Mamma & Mjölkfria Recept  

Ååååh vad gott ALLT ser ut i din blogg, duktig du är!

   
   
Frida  

SER SUPERGOTT UT!!!

   
   
Elin Atterstig  

Häftigt :) bra tips!! Och vilken rolig blogg. Ska definitivt kolla runt lite här nu :)

   
   
Modedesignarna  

Shit my gard vad gott det såg ut :)



Kramizar <3

   
   
Annika  

Mumsigt :>

   
   
Lina  

De här måste jag testa! :)

   
   
Zelda  

FYFAN så gott!!

   
   
Nicolina  

Ojoj, nu blir man sugen! :)

   
   
Foto av Julia Billing  

Det där ser riktigt gott ut! :)

   
   
mathilda  

nemen gud vad gott det ser ut

   
   
Sofia  

Mm låter supergott. Om jag bara gillade keso. Men man kan ju byta ut mot kesella. :)

   
   
Jelena  

MUMMS , är ju det ända man tänker när man ser bilden .. haha, i alla fall jag :)

   
   
Liuza  

åhhh va gott!

   
   
Nadja  

Åh, vad gott! :)

   
   
cecilia  

snart på mitt frukost bord! promise!

   
   
Julia  

ååååååååååh så gott, i must dooo it :D

   
   
Lovisa  

Åh gott det ser ut!! Är honung nyttigt ??:)

   
   
Ayan  

åh, ser väldigt gott ut!

   
   
Sofia - Uddevallas största modeblogg!  

omg vad gott...

   
   
Sara  

Vilka underbara recept du har :)

   
   
Adina Karlsson  

Ser riktigt gott ut faktiskt!

Skitsnygg blogg :)

   
   
Linda  

Såg sjukt gott ut, nu vart jag ju ashungrig!!

   
   
Alma  

Det var en gång en banan, som var så vig så att den gjorde en banana split :D<33

   
   
Ina  

Gud va gott. :)

   
   
Jennifer  

Der ser super gott ut! :)

   
   
therese  

Men gud så gott! Äter bara vanlig keso med banan varje dag till mellanmål så denna var lite roligare

   
   
Annie  

jisses vad gott det där såg ut! Har blivit lite beroende av att titta på fina bilder av bakverk och liknande ^^.

Var gärna med och ställ en fråga i min frågestund på bloggen!

kram :)

   
   
amanda  

men va gott de såg ut :) tack för det :)

ha en super god helg nu :)

   
   
Johanna - mamma till 3  

vilken UNDERBAR blogg du har! Nu blir jag stammis här!:)

   
   
Linda  

ser jätte gott ut! Måste testas!

   
   
Sessan  

Ser verkligen smarrigt ut.

   
   
elin  

smarrit

   
   
jessikaa - FOTO  

Utan pumpafröna, hasselnötterna, och möjligen keson och honungen - varför inte? ;D

   
   
clara  

Åh vad goda saker!

Fin blogg! :)

   
   
Amanda (mywaytofitness)  

Testade detta i morse, var asgott!:D

Ändrade bara lite bland nötterna och tog lite mer bärsås och keso, men riiiktigt kul frukost - både för magen och ögat! :)

   
   
bella  

verkar gott :D

   
   
   
Emma  

ser jättegott ut, ;)

   
   
sandra  

oo banana split har varit min favorit sen ja va riktigt liten! awsome med en anorlunda version :D

   
   
Emma  

wow ser underbart gott ut! :D

   
   
Jenny  

Blev glad direkt av att komma in på din blogg! Snygg välkomnande sida, överskådligt och fint. Ska absolut kika runt här mer.

   
   
anna  

gott

   
   
LANJA - ww.lanjas.blogg.se  

SKA TESTA! =)

   
   
Alexandra  

det där ser sååååååå gott ut!!!!

   
   
Cissi  

det här ser alldeles för gott ut nästan haha

din blogg är jättefin

mums!

   
   
Linn  

måste man testa ngn gång!

   
   
REBECCA  

Åh vad himla gott det ser ut då!

   
   
tildamilda  

Lät riktigt smaskigt! Inte fullt så onyttigt för den som tränar :)

   
   
hännipäni  

Mat <3

   
   
sara  

vilken fin god och receptet verkar jättegott!

   
   
E l i n o r  

Ha en underbar lördagskväll gullet , kram

   
   
Nina  

Det där ska jag prova imorgon. Perfekt ju! Får man sno receptet till min blogg? Tack för en riktigt bra blogg! Mvh Nina

   
   
yasmine modell mamma o fru  

grym ide

ser så gott ut

måste provas

   
   

Wow superbra ju! Min pojkvän blev glad när jag berättade om detta då han älskar banan och han äter massor av keso och nötter för att få i sig protein.

   
   
Marie  

Ska definitivt testas! Ser jättegott ut.

   
   
Linnea  

Vad gott det verkar, jätteroligt med en lite mer annorlunda frukost! :)

   
   
Camilla  

Åh, vad kreativt! Ser supersmarrigt ut!

   
   
johanna<3  

Ser ju jätte gott ut ;)

   
   
Elin  

Ser jättegott ut! Måste verkligen testa detta! :)

   
   
Fantasy Realm  

Åh, det där måste jag prova!

   
   
emma svensson  

Låter riktigt gott, det måste jag prova någon dag:)

   
   
malin  

guud vad gott! Jag får c r a w i n g s ! :D

   
   
lisasgodbitar.se  

Vilken underbar bild! Visst äter man med ögat. Även om det "bara" är fruktstund / Lisa



http://lisasgodbitar.wordpress.com/2012/01/17/apelsinfile-med-notter/

   
   
Sandra  

Åh vad gott det ser ut :D

   
   
Mitt skafferi  

Riktigt kul att så många gillade inlägget måste jag säga! Hoppas ni provar det, ni kommer inte att ångra er :)



Några av er är tveksamma till keso och undrar vad man kan byta ut den mot. Som några har kommenterat tror jag att det skulle bli jättegott med kesella vanilj (även om det innehåller en del socker). Prova gärna och återkom med en utvärdering :)



Kram till er alla!

   
   
Mitt skafferi  

Alfrida: Om det är sötsaker du är ute efter är nog det här min favvo: http://mskafferi.blogg.se/2011/august/kokostoppar.html



Supergoda!

   
   
KiwiBerries  

snygg twist!

   
   
editing companies  

Oh I can only imagine how tasty this meal sould really be!

   
   
olivia  

Blev ju bara för sugen när jag såg detta och kom på att vi hade alla ingredienser hemma - gjort och ätit, asgott!!! Dock blev min inte lika fin som din hehe :)

   
   
helena  

Spännande:-) Ska absolut provas på nån lyxig helg frukost:-)



Ha en fin dag!



kram Helena

   
   
Nattaly  

Det här va ju något riktigt spännande!! Detta skall jag prova! Ser jätte gott ut :) Hoppas du får en kanon helg

   
   
Emelie (:  

Ser gott ut och verkar rätt nyttigt ;) Det måste jag prova! Önskar dig en trevlig söndag och hoppas att allt är bra med dig! :)

   
   
Sara  

Åh vad gott det ser ut! Och vilken fin blogg du har, den åker in i min reader så jag kan följa dina goda recept! :)



//S

   
   
Bernhardina  

Vill tacka för det här receptet! Åt detta till frukost idag och det var GRYMT GOTT, fast jag hade ingen keso så jag fick göra en specialare ;) http://bernhardina.blogg.se/2012/april/en-okonventionell-frukost.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback