Marängswiss Deluxe

Fredagens efterrätt - marängswiss med vaniljglass, vispgrädde, maränger, bananer, choklad- och hallonsås, samt hasselnötskross. Mums!

Här kommer mitt recept på hemmagjord choklad- och hallonsås:

Hallonsås


200 g hallon
2 msk vatten
2 msk strösocker

Gör så här:
1. Koka upp vatten och socker i en kastrull. Tillsätt hallonen och låt koka i 2-3 minuter.
2. Pressa hallonblandningen genom en sil och fånga upp såsen i en skål. Det som blir kvar av hallonen i silen kan du spara och göra t.ex. smoothies av.

Chokladsås


1,5 dl grädde
4 msk kakao
1 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
1 msk smör

Gör så här:
1. Koka upp grädde, strösocker och kakao. Låt sjuda några minuter tills såsen har tjocknat.
2. Ta av kastrullen från plattan och rör ner vaniljsocker och smör.
3. Servera såsen varm!

Kanske gillar du också...





Vaniljgratinerade
rabarber
Frozen Cheesecake Hallon- och kanelmojito
Kommentarer
Kommentarer
   
   
Ida we  

Holy bananas! Mktigt! Vi ska göra hallonswiss (något som såg gott ut i senaste ELLE mat) på min student, det blir intressant :)

   
   
Nathalie @ Bloody Disgusting  

Nu fick jag cravings. Fy satan så gott det ser ut.

   
   
Camilla  

Vilken supersnygg blogg du har! :) Måste komma hit igen, vilka smarriga recept! Å den hallondrinken lär inte gå av för hackor :)



Ha en trevlig helg!

   
   
Melina  

Oj vilken bra blogg du har! De flesta matbloggar har mest svåra recept men du har både och. Super bra!



Tack tack :)

   
   

yummy! :) tack för en fin matblogg ;)

   
   
Anna  

Tack för en bra blogg!

   
   
Michan  

Smarrigt värre.

   
   
Mel  

Jag har precis hittat till din blogg, en favorit redan! :)

   
   
Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!  

Oj vad gott det där såg ut! Vilken snygg och bra blogg du har också förresten. :) Kommer absolut kika in här fler gånger! Mat måste man ju laga varje dag. ;)

   
   
Hanna  

Herregud, det såg inte lite gott ut ;)

   
   
Moa - BEBIS I MAGEN ♥  

Oh gud va gott!

   
   

Otroligt fin blogg och smart med menyerna i headern, fina ilder och bbrrraaaaa recept, kanske lite mer kakor och muffins!



   
   
Kim  

åh vad gott det ser ut.

   
   
MYMiC  

sv: aw tack vad glad jag blir :D

Kommer att fortsätta kika in på din blogg, speciellt nu efter det här inlägget! Är en sucker för marängsviss! x)

   
   
Tina  

mums mums mums!

sv. tack själv söt ser gärna mer av dig där!=)

   
   
Annie  

Vad gott det ser ut. Ska absolut testa någon av dina recept.

Hittade dig på "veckans blogg". Är det okej om jag lägger till dig i min länk-lista så jag hittar hit när jag inte vet vad jag ska baka/laga? :)

   
   
Nicole Sanzetth  

Så himla gott det ser ut =)

   
   
sara  

Vilken härlig blogg du har med massa goda recept. Lägger till den i mina favoriter för här vill jag titta in flera gånger. Hoppas att du har en härlig söndag! :)

   
   
Pernilla  

åh, vad gott det ser ut! trots att jag inte ens ätit frukost ännu och det ösregnar ute så blir jag toksugen på glass :)

   
   
Amanda  

Hej, Vilken fin blogg du har!!



Du borde visa upp den på www.kokakola.se

Det gjorde jag och fick över 2000 nya besökare direkt.

Och allt är helt gratis.

   
   
Ai  

Guud vad gott ;;!

   
   
anna  

åh, det där såg riktigt gott ut, ska nog försöka göra det någon dag ! :) btw nice blogg

   
   
karin  

Finns nästan inget godare än det där! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback