Veckans favoriter

3
Igår när jag låg och inte kunde sova började jag som så ofta annars fundera på vad jag ska publicera på bloggen härnäst. Och då kom jag ju på att jag inte har gett er några favoritlänkar på hur länge som helst. Tanken var att jag skulle göra det till ett stående inlägg varje vecka, men nu har det ju gått jättelång tid sen sist... Men förhoppningsvis blir favoriterna så mycket bättre den här gången :)
 
 
1. Märket Pip Studio. När jag nyligen upptäckte det här porlinet var det kärlek vid första ögonkastet. Jag har sett deras koppar och skålar skymta förbi på andras bloggar och sen såg jag nyligen att Åhlens här i Stockholm hade en hel hylla med deras porslin. Sen upptäckte jag att det faktiskt säljs lite överallt på nätet. Så nu har jag köpt mig en ljusblå liten gräddsnipa.
 
2. Att David och Luise från Green Kitchen Stories har släpp en ny app bara med nyttiga efterrätter.
 
3. Helenas lingoncheesecake.
 
4. De här vackra bilderna på rabarber som får mig att längta ännu mer än vanligt efter sommar och sol.
 
5. Katies härliga kaka med jordgubbar och mascarponegrädde.
 
6. Dittes kiksekage som ser ut som det jag känner till som radiokaka. Smaskens ser det i alla fall ut att vara!
 
7. Duktiga Ella som driver bloggen Sött & Salt och som trots sin ringa ålder (15 år!!!) lyckas inspirera med fantastiska matbilder och recept. Ska bli väldigt kul att följa henne!
 
8. Leilas roliga och nyttiga snacks för barnen.
 
9. Karoline som driver bloggen Det gröna skafferiet bjuder på vegetarisk och hälsosam mat. 
 
10. Good Reads. Jag kanske är sist ut med att upptäcka att det faktiskt finns ett "imdb" för böcker (och här har jag gått runt och undrat varför det inte finns). För alla boknördar är det en helt fantastisk sajt eftersom du kan betygsätta alla böcker du läst och därigenom få personliga rekommendationer. Love it!
Kommentarer
Kommentarer
   
   
ellie  

åh vill ha alla ! Så fina :)

   
   
Junitjej  

Vad fina!

   
   
Heidi  

Älskar dina listor! Tack! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback