Workshop i Göteborg

5
Igår var det äntligen dags för workshop hemma hos Sonja som driver Dagmar's Kitchen, en av mina absoluta favoritbloggar. Vi var åtta personer som träffades för att umgås och prata matstyling och fotografering. Med på workshoppen var Ulrica från Från sött till salt, Helena från Mormorsglamour, Karin från Karin A fotografi, Lena från Koala's Kitchen och Christel.
 
Underbara Sonja
 
Sonja bjöd på en härlig 3-rättersmeny som vi fick träna på att styla och fotografera innan vi åt. Det var så himla kul att träffa andra med samma intresse som mig och som man kunde utbyta tankar och erfarenheter med. Annars blir det ju lätt så att man känner sig lite nördig när man vill fota maten innan middagen.
 
Helena in action.
 
 
Jag är otroligt nöjd med workshoppen och det enda negativa var att dagen gick alldeles för snabbt. Men så hade vi ju också väldigt kul och jag åkte hem med ny kunskap, massor av inspiration och nya bekantskaper. Ni som har bokat in er på nästa workshop har verkligen något att se fram emot!
 
En av mina bilder på varmrätten.
 
En gammal turkos dörr fick fungera som en av bakgrunderna.
 
Sonja förbereder efterrätten. 
Kommentarer
Kommentarer
   
   
Helena  

Vad kul att vara med på en så trevlig workshop och få ta del av bra tips och inspiration!

Svar: Ja, det var det verkligen :) Kan verkligen rekommendera det!
mskafferi.blogg.se

   
   
Sonja {Dagmar's Kitchen}  

Oj, vad förvånad jag blev när jag såg mig själv där i "rollen" på bloglovin´!! :-D Vilka fina bilder du tog Stephanie, och tack för de fina orden. Kram, Sonja

Svar: Haha, ja jag hoppas att det var ok att jag lade upp några bilder på dig? Och fina bilder var ju inte så svårt att få till i det härliga ljuset hemma hos dig. När jag kom hem tog jag fram kompassen i mobilen för att kolla åt vilka väderstreck våra få fönster vetter mot. Inga fönster mot norr här inte, jag får tydligen nöja mig med öst och väst :)Tack igen för i lördags. Kram!
mskafferi.blogg.se

   
   
Malin Rosö - DIY - Lantliv - Villa Gråbo ♡  

Lät som en rolig workshop! :)

Svar: Det var det :)
mskafferi.blogg.se

   
   
Sonja {Dagmar's Kitchen}  

Självklart var det ok, Stephanie! Synd på norrfönstret, men då blir din utmaning att hitta det bästa ljuset vid de andra ljuskällorna och vid behov "diffusera" och reflektera. Ska bli så kul att se mera från dig framöver!

Kram

Svar: Ja, de senaste fotograferingarna har faktiskt gått rätt ok, men jag har blivit tvungen att stå en bit bort från fönstret för att det inte ska bli för starkt ljus. Känns som att det där med att "se ljuset" kommer mer och mer :)
mskafferi.blogg.se

   
   
Ulrica (Från sött till salt)  

Jättefina bilder du tog. Fattar inte hur du hann med det mellan varven. Ångrar att jag inte tänkte på att göra det. :)

Kram.

Svar: Tack Ulrica :) Ja, jag passade på medan Helena gjorde sin styling. Kul att ha lite "bakom kulisserna" -bilder också. Kram!
mskafferi.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback