Laxburgare med mangodressing

4
Min dotter Tyra älskar fiskburgare så till middag ikväll blev det hennes favorit. Mums!


Laxburgare med mangodressing


4 stora burgare
500 g laxfilé
0,5 gul lök
1 ägg
1-2 msk hackad färsk koriander
3 msk matlagningsgrädde
salt och peppar
1-2 dl ströbröd
smör till stekning

Mangodressing:
0,5 mogen mango (eller djupfryst tärnad mango)
3 dl turkisk yoghurt
1 msk mango chutney
salt och peppar

Till servering:
hamburgebröd
tomat
avokado
rödlök
färsk koriander

Gör så här:
1. Kör laxen tillsammans med lök, ägg, koriander och matlagningsgrädde i en matberedare till en slät färs. Salta och peppra.
2. Forma laxfärsen till 4 burgare och vänd runt dem i en skål med ströbröd. Stek i rikligt med smör, 3-4 minuter på varje sida.
3. Mangodressing: Skala mangon och tärna den fint. Blanda med övriga ingredienser.

Kanske gillar du också...




Västerbottenlax Rostade grönsaker med
couscous, räkor och
harissa
Fiskgryta Parisienne
Kommentarer
Kommentarer
   
   
Mamma till William och bebis i magen  

Här i din blogg har jag hittat hur många bra recept som kommer testas nu framöver.Ha en mysig kväll.kram

   
   
Emelie  

Älskar lax. Brukar köpa färdiga burgare i fiskdisken på Ica.

   
   
Erika/Erka Perka  

Laxburgare har jag gjort många gången men din sås till var nåt nytt. Låter gott. är väldigt förtjust i mango.

   
   
S  

Vilka recept du bjuder på. Underbart :) Älskar att hitta inspiration så här :)

Svar: Tack! Vad kul att jag lyckas inspirera :)
mskafferi.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback