Veckans favoriter

8
 
1. Virkad grytlapp från Lagerhaus.
 
2. Tina Nordströms senaste kokbok som jag satt och bläddrade i hemma hos min lillasyster igår. Fullpackad med god mat som man bara känner att man måste testa. 
 
3. Mortel från Lagerhaus.
 
4. Smarrig chokladcheesecake.
 
5. Donald Skehan's somriga pavlova.
 
6. Rustik skärbräda i trä från Inreda Utreda. 
 
7. Rabarber, rabarber, rabarber. Rabarberclafoutis med apelsin från Plat du Jour, frozen yoghurt med rabarber och jordgubbar från Green Kitchen Stories och rabarberkräm med kardemumma från Le Parfait
 
8. Älskar de här tavlorna av Ylva Skarp
 
9. Webbutiken Anthropologie är en riktig liten pärla när det gäller vackra saker till hemmet.
 
10. Arlas nya mjukglass som man enkelt kan göra hemma. Har inte testat än, men kommer absolut göra det i sommar. 
Kommentarer
Kommentarer
   
   
Beata  

Jag länkade till dig från min blogg, hoppas det var ok!

Svar: Det är helt ok Beata! Kul att du testade receptet :)
mskafferi.blogg.se

   
   
Junitjej  

Tinas bok är så fin! ❤

   
   
Jenny  

Vilka fina grejer, speciellt den virkade grytlappen.

Svar: Ja, visst är den fin!
mskafferi.blogg.se

   
   
Sonja {Dagmar's Kitchen}  

Härligt! Gillar verkligen dina såna här favoritlistor - inspiration "en masse"! Stor kram

Svar: Tack Sonja :) Kul att jag kan inspirera lite. Kram.
mskafferi.blogg.se

   
   
Robyn  

Tack för alla bra tipsen! Fin blogg förresten! :D

Svar: Tack Robyn :)
mskafferi.blogg.se

   
   
Felicia Gullstrand  

Ja jag är också väldigt sugen på att testa den där mjukglassen alla bloggar om!

   
   
Frökenfilantrop II Your cup of tea  

Idag skrev jag om mina absoluta favoritbloggar! Och ja jag var tvungen att ta med dig!
http://frokenfilantrop.se/2013/may/fotoutmaning-elfte-maj-mina-blogg-tips.html

Särskilt efter föregående inlägg( så GOD glass!) Tack för fin och glad blogg! =) Kram

Svar: Men åh, vad glad jag blir! Min söndag kväll blev precis ännu bättre :) Så gulligt av dig att ta med mig bland dina favoriter. Kul att du gillar bloggen (och glassen). Kram!
mskafferi.blogg.se

   
   
Nicole  

Mjukglassen är supergod! Jag gjorde den i vår glassmaskin och den smakar exakt som vanlig mjukglass!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback