Veckans favoriter

3
Ännu en vecka till ändo och som vanligt på fredagarna är jag helt slut. Men eftersom jag för ovanlighetens skull är ensam hemma hela kvällen känner jag att tiden är lite för dyrbar för att bara somna i soffan. Istället gör jag flera av mina favoritsysslor samtidigt - tittar på ett avsnitt av Masterchef Australia, äter Ben & Jerry's direkt ut förpackningen och bloggar. Multitasking på hög nivå med andra ord. 
 
Här kommer denna veckas favoriter. Trevlig helg allihopa!
 
1. Min nyaste kärlek i kokbokshyllan är Lisa Lemkes Till sommaren: mat för många. Det här är verkligen en kokbok i min smak. Vackra bilder och enkel men vällagad mat. Eller vad sägs om långpannepaj med rödbetor, potatis och getost? Eller pannacottapaj med sommarens bär? Mums säger jag! 
 
2. Du har väl inte missat att det är sommarrea i Leila's General Store? Skynda dig att fynda!
 
3. Lagerhaus har börjat sälja miljömärkt tvål och diskmedel som dessutom luktar helt magiskt. Tvålen med citrongräs och olivolja är min favorit. 
 
4. Fina, klassiska köksstolar från Reforma.
 
5. Duktiga Jennie bjuder på citronkräm med vit choklad och sommarbär.
 
6. Plommonsorbet med rosmarinkex.
 
7. Små rabarber- och creamcheesepajer
 
8. Nu är det hög tid att skörda fläderblommorna. Sonja berättar hur du gör godaste flädersaften.
 
9. No-bake Strawberry Cheesecake från Call Me Cupcake.
 
10. Sommarbuffé på Grill i Stockholm. Jag var där med mina föräldrar igår och frossade i grillat kött, sallader och olika röror och såser. Har varit mätt hela dagen idag.
Kommentarer
Kommentarer
   
   
Karin O  

Vilka härliga feel good-prylar:)

   
   
KATTKITTY  

HÄRLIGA BILDER SÅ <3

   
   
Junitjej  

Vilka fina grejer! Tack för tipsen!

Svar: Varsågod :)
mskafferi.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback