Paris, ma chérie

3
Kom hem från några dagar i Paris igår, och vilka dagar det har varit! Det har varit fruktansvärt varmt och vi har gått tills benen knappt har fungerat längre (tyvärr börjar det ju märkas att kroppen inte klarar av hur mycket som helst längre), men förutom det måste jag säga att jag älskar Paris. Önskar verkligen att vi hade haft några dagar till att njuta av atmosfären. Hoppas att jag får möjlighet att åka tillbaka snart igen.
 
Jag är inte ett jättestort fan av stora turistsamlingar och turistattraktioner, men självklart är det mäktigt att se Eiffeltornet, Louvren, Triumfbågen, Sacré-Cœur och Notre Dame i verkligheten. Men det jag gillade mest var att promenera runt i de lite lugnare kvarteren där det känns som att "det riktiga" Paris finns. 
 
 
 
 
Blev däremot inte så imponerad av maten som serveras på restaurangerna eftersom den mest består av pommes frites och en torr köttbit (om man inte gillar musslor och sniglar) och dessutom är väldigt dyr. Paris är fullt av restauranger och caféer, men tydligen är det bara ett fåtal av dem som lever upp till ryktet om det franska kökets storhet. Och smakar det så kostar det, upp emot 1000 kr för en varmrätt, vilket vi inte riktigt kände för att lägga på en middag. 
 
Lite konstigt är det ju att maten inte håller högre standard eftersom de har så otroligt mycket fina råvaror i Frankrike. Jag tycker alltid det är kul att besöka matmarknader när jag är utomlands och i Paris hittande vi en som hade massor av grönsaker, skaldjur, kryddor, bakverk och allt annant man kan tänka sig. En av mina bästa upplevelser från parisvistelsen. 
 
 
 
 
Kommentarer
Kommentarer
   
   
milla  

Härliga bilder:) Vad mysigt med Paris trodde att de serverade bra mat där.

   
   

Äntligen någon som håller med mig om maten i Paris. Folk säger alltid att den ska vara så otroligt god så jag blev verkligen besviken under mitt Paris-besök förra året. Utöver det är det såklart en underbar stad.

   
   
Ann-Sofi MATSAFARI  

Underbara Paris! Jag var där i våras för första gången och blev inte besviken vare sig på mat eller upplevelser.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback