Veckans favoriter

0
Tänkte att jag skulle införa något nytt här på bloggen. Varje söndag kommer jag att lista tio stycken favoriter på webben - ofta matrelaterade, men inte alltid. Jag blir själv så glad när man kikar in på någons blogg och får ett bra tips eller inspiration, så förhoppningsvis kan jag på det här sättet ge lite tillbaka :)
 
 
Här kommer denna veckas favoriter:
 
1. Den här glassen från Häagen-Dazs. Kan lätt säga att det är den godaste glassen jag ätit (och jag äter mycket glass).
 
2. Den här tårtan från Dagmar's Kitchen. Ingen som fyller år snart så att jag får en ursäkt att baka tårta?
 
3. Det här kinesiska zinkhuset som fungerar som en ljuslykta skulle vara mysigt att ha i vardagsrummet nu i vintermörkret.
 
4. Den här kokboken från en av mina absoluta favoritmatbloggare. Full av inspirerande recept och bilder.
 
5. Den här receptsajten. Om du inte vet vad du ska laga eller baka kan du alltid hitta inspiration här. 
 
6. Årets julnummer från Sweet Paul.
 
7. Den här matbloggen.
 
8. Eftersom jag har fruktansvärt svårt att komma ur sängen på morgonen tycker jag att den här gryningslampan från Philips verkar vara den bästa uppfinningen på länge. Har redan önskat mig den i julklapp av min sambo som är måttligt road av mitt snoozande på morgonen.
 
9. Leilas rocky road - ett måste bland julgodiset.
 
10. Till sist älskar jag att det snart är december och 1:a advent. Nu är det äntligen fritt fram att frossa i julgodis, saffransbröd och allt annat som hör julen till!
 
Kommentarer
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback