Farmors lingonsill

3
Dan före dopparedan... Gissar att ni har fullt upp med att förbereda julmaten och slå in julklapparna nu :) Idag tänkte jag bjuda på min farmors recept på lingonsill som är väldigt uppskattat i vår familj. Om du redan har inlagd sill där hemma och vill ha en extra sillsort på julbordet är det här ett väldigt gott och enkelt alternativ.
 
 
Som oftast när det handlar om min farmors recept så finns det inga exakta mått. Man får helt enkel tillsätta och smaka av tills man är nöjd. 
 

Farmors lingonsill

 
Ingredienser
inlagd sill, avrunnen
gräddfil
crème fraîche
lingonsylt (helst hemmagjord)
 
Gör så här:
Blanda ihop inlagd sill, lika delar gräddfil och crème fraîche och lite lingonsylt (ta helt enklet så pass mycket av varje ingrediens som du tycker behövs för att det ska bli lagom krämigt). Låt helst lingonsillen stå och gotta till sig i kylskåpet i minst ett dygn.
Kommentarer
Kommentarer
   
   
Sonja {Dagmar's Kitchen}  

Så gott det ser ut! Nu har jag precis gjort alla sillar för i år, men blir det tid i mellandagarna skulle jag vilja prova den här.

Önskar dig en riktigt GOD jul!

Svar: Ja, det tycker jag att du ska göra :) Hoppas du också får en riktigt fin jul!
mskafferi.blogg.se

   
   
Rebecca  

Alla dina bilder är fantastiskt fina! Hur gör du?! :O :)

Svar: Tack, vad kul att du tycker det! Ja, hur gör jag? Jag tror att det är framförallt tre saker som gjort att jag börjat ta bättre foton. 1. Jag har insett att man behöver mycket dagsljus för att få bra bilder. 2. Jag kikar jättemycket på andra matbloggar och hämtar inspiration från dessa. 3. Jag investerade i ett macroobjektiv till min systemkamera för ett tag sedan vilket har resulterat i att bilderna blir skarpare och får ett fint djup.
mskafferi.blogg.se

   
   
Rebecca  

Tack så mycket för svaret! Jag har funderat länge på att skaffa något annat objektiv än det vi har på familjekameran men det har inte blivit så.. än så länge :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback